Bilthovens Kamerkoor

Hoe het begon

Enkele leden van het parochiekoor startten in januari 2008 met regelmatige repetities samen met een actief gezelschap van muziek- en zangliefhebbers afkomstig uit Bilthoven, De Bilt, Maartensdijk, Soest, Den Dolder, Bosch en Duin en Zeist. De doelstelling was om uit te groeien tot een kamerkoor.

Veel ambitie was er officieel niet. Maar na een paar repetities ontstond al een zodanig gevoel van saamhorigheid dat dit resulteerde in een concrete toekomstdoelstelling: een muzikale prestatie neerzetten door naar een uitvoering toe te werken. Deze eerste uitvoering vond plaats op 5 juli 2009.

José Scholte

Een van de toehoorders op 5 juli 2009 was de internationaal vermaarde Bilthovense mezzosopraan/altsoliste José Scholte. Zij was zo enthousiast over de kwaliteit van het beginnende koor en de dirigent dat zij spontaan haar medewerking aanbood. Tijdens het tweede concert op zondag 10 oktober 2010 zong José al mee. Ook bij het derde concert op 18 december 2011 heeft zij haar medewerking verleend even als de musici Wim Brunsveld (orgel en piano) en Esther Ocheng (cello).

Lustrum concert

Op 2 juni 2013 vond het 1e lustrumconcert van het Bilthovens Kamerkoor plaats in de kerk van  OLV van Altijddurende Bijstand in Bilthoven. Het concert werd door het aanwezige publiek enorm gewaardeerd. Ook de medewerking van de alt José Scholteviel weer in goede aarde. Het programma, dat uitgezocht was door de dirigent Arie Perk, nam het publiek mee in de wereld van droom, dans en vooral veel liefde.

Onze dirigent

Vorige concerten